2012-10-05 ? 00:32:00

SÄÄLENBABY!

 
I Måndags fick jag samtalet jag gått och väntat på, i något som kändes som en hel evighet! 
Jag hade verkligen gått och gruvat mig.. Nu i efterhand har jag förstått hur jäkla nervös jag har varit. När jag på tisdagen somnade som en stock på soffan och sov långt in på dagen, dagen efter. 
 
Jag var på jobbet när jag fick mitt efterlängtade samtal från Skistar. När jag svarade försökte jag förbereda mig på det allra värsta, att jag med andra ord inte skulle bli erbjuden jobbet. Men Frida som ringde mig hade goda nyheter, och hon sa att dom gärna ville arbeta tillsamans med min i vinter!
 
Jag har nog aldirg blivit så glad tror jag! Jag kan knappt fatta det, i vinter ska JAG upp till Tandådalen och jobba som Liftvärd! Den 17 December börjar jag, så förhoppningsvis åker jag upp ett tag innan så jag hinner "bo-in mig" lite och lära mig att hitta runt osv i området. Vore ju lite jobbigt om man inte ens vet vart man ska någonstans första jobb-dagen..
 
Den här vintern kommer verkligen bli den bästa någonsin!
Jag är så galet taggad inför vintern nu, kan knappt tro att det är sant! Hade faktiskt aldrig trott att jag skulle få för mig att säsonga, men nu känns det som om det är det bästa som hänt. Lämna Vaxholm som är sjukt trist och tråkigt, helt dött faktikst på vintern! Inte för att det någonsin är något drag här direkt.. Men på sommaren är det iaf folk här. Men Sälen, ja det ska bli så grymt kul att åka iväg och träffa massor med nytt folk från hela sverige! Har ju redan träffat och lärt känna flera stycken som ska dit, när vi var på rekryteringshelgen. Ska bli helt sjukt nice att få träffa dom alla igen!
 
Inga ord kan typ beskriva hur skönt det är att få slippa den här hålan som man bott i nästan hela livet. Här vet man ju vad som finns under i princip varenda sten på hela ön.. Att få se någonting annat! Längtar så efter alla nya spännande äventyr som jag kommer vara med om i Sälen! Och ska bli kul att se vad som finns under stenarna där.. 
 
SÄLENBABY - Here i come!
 
Kan knappt vänta, vill ha vinter nuuu... 
Måste få tiden att gå fort, fort, fort tills dess!
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!