2012-11-29 ? 22:59:00

The rockafeller skank..

Idag strax efter lunch när jag satt i köket och knappade på datorn och gjorde det sista på en utbildning, så plingade det till i telefonen. Det var min vän Humla som skickade sms..
 
humla - "ska vi tvätta? :D"
 
jag - "ja kanske det :)"
 
humla-  "Finns det lediga tider hos er?"
 
jag - "Jag kan gå och kolla :)"
 
humla - "Ringer sen"
 
jag - "En maskin ledig om en timme, sen hela dagen"
 
humla - "Najs!"
 
 
Jag är inte den som säger nej. Jag är på allt! Så var det bestämt, vi hade en tvättstuge-dejt. Fanns väl inga lediga tvättider i hennes tvättstuga. Men vi tvättar himla bra ihop faktiskt. Det är trevligt, men vi kan inte tvätta i samma maskiner eftersom Humla inte använder sköljmedel, vilket jag gör! Men vi samsas om maskinerna, hänger tvätten ihop, manglar lakanen och viker tvätten tillsammans. -trevligt!
 
Mellan omgångarna i tvättstugan så drack vi te här hemma hos mig, hade terapi och åt skogaholmslimpa. Men sen när all tvätt var tvättad, och vi bara väntade på att få det torrt. Så passade hon på att knäcka mig totalt. Humla sa väldigt bestämt,
 
- Nettan, kom nu så går vi igenom din garderob inför Sälen och börjar packa!
 
Som jag sa tidigare, jag är ju inte den som säger nej, jag är på allt! Så satte det igång.. Vi gick igenom hela min garderob. Jag ville ha med allt! Alla mina kläder är fantastiska, på sitt sätt. Humla blev riktigt ilsk stundtals och vid ett tillfälle halade fram någon gammal tröja som jag proppsat på att ha med i "måste högen", och gav mig en sylvass blick och sa med upprörd röst..
 
- Allvarligt Nettan. Den här tröjan har gjort sitt!! Titta på den, det har hååål !!
 
- Men..
 
- Inga men! Den går fetbort, och allvarligt kolla här, 12 st stickade tröjor?? ..Jag har räknat!
 
Sen var det kört. Jag hörde henne muttra saker som "jag har aldrig sett dig ha på dig det här vedervärdiga sattyget någonsin", kläderna for runt i soffan och hon var inte det minsta nådig. Tillslut halade hon fram den ena tröjan efter den andre, och sa..
 
- Hur ofta använder du den här?
 
- Ibland? ..Någon gång, förra året?
 
- Nä, precis! Har aldrig sett den förut.
 
Så kom tröjan flygandes i all världens fart rakt emot mig! Och tillslut låg jag på rygg i min säng, under ett helt berg av stickade tröjor och trasiga toppar och det enda jag hörde var Humlas svordommar och låten "the rockafeller skank" med Fatboy Slim som spelades på min spotifylista. Humla kastade hårt, som en kanonkula kom plaggen flygandes!  Kläderna som låg i "måste högen" reducerades kraftigt, och jag hade inget att säga till om.
 
Nu ryms iaf kläderna i EN resväska, så jag kan packa resväska nummer två med andra förnödenheter och "måste saker". Men här står jag med ett brustet hjärta och en IKEA-kasse med nytvättade kläder som också ska pressas ner i resväskan. Alla mina kläder betyder något alldeles speciellt för mig. Att det är fläckar och hål här och där bryr jag mig inte om. Dom är söta och helt unika individer! Humla hävdar dock att jag säger så om alla mina kläder... 
 
 
 
 
Kommentarer
Humla

kill your darlings

2012-11-30 @ 21:14:31
URL: http://humladahl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!