2012-05-10 ? 08:57:40

"what the fuck did just happend?!?"

I mitt liv är den ena morgonen aldrig den andra lik. Jag berättade ju igår om mitt hysteriska uppvaknande.. Och jag ska idag berätta om denna morgonen, den var betydligt trevligare än gårdagens!

Fideli som i ett av sina blogginlägg låg i sin säng och funderade över folks morgonrutiner, har idag tagit hand om mina. Det låter nog både en aning annorlunda och en smula suspekt faktiskt.. Men det är så det ligger till!

I morse när jag sovit i ca tre timmar så satte min väckarklocka igång kl 05.20.. Jag vänder mig om i sängen, sträcker ur armen efter mobilen där alarmet är på högsta volym! När jag öppnar ögonen ser jag till min stora förvåning att Fideli står i fotändan av min säng.. Och hon säger..

- Godmorgon, det är dags att gå upp nu. Jag har lagt fram kläder åt dig och kaffet är snart klart!

What the fuck(?!?) tänker jag, försöker dra på mig byxorna som hon lagt fram till mig, vilket resulterar i att jag hoppar på ett ben i taget ut i badrummet för att borsta tänderna.

När jag är färdig där inne släpar jag mig iväg till soffan för att sminka mig, när jag sedan slagit mig till ro där kommer Fideli med kaffe och frågar om jag vill ha en smörgås?.. (wtf?!?!?) vad svarar man på det om inte, -Ja tack! Med vilt uppspärrade ögon..!

Efter att hon serverat mig mitt kaffe, bäddat min säng och gjort smörgåsar slår hon sig sedan själv ned i soffan med en smörgås och en kopp kaffe.

Vi sitter i tysthet, dricker vårat kaffe och äter smörgåsar ända tills att Fideli bryter tystnaden och säger..

- nu måste vi snart börja röra på oss..

Då var det dags att gå till bussen för att åka till jobbet. Idag började vi 06.45. Jag är fortfarande i shock, och jag undrar fortfarande vad fan det var som hände i morse, hände det ens?! Jag vet faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig. Men jag kom till jobbet i tid, har kläderna på mig, är sminkad och har druckit mitt morgonkaffe.

Men en sak vet jag, och det är att jag älskar min bästa vän just för att hon är hon. Hade jag inte älskat henne så mycket som jag gör, hade jag aldrig gett henne den andra nyckeln till min lägenhet.

Kommentarer
matilda

aw vad snällt :)

2012-05-10 @ 17:14:22
URL: http://skogsrusset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!