2012-05-09 ? 11:20:55

Ventilationen..

*pling, pling, pling, pling, pling*

Vaknar med ett ryck av att någon/några plingar på min dörrklocka, bestämt men ändå helt hysteriskt! Jag kastar mig upp ur sängen och min första tanke är att det är Fidde. Men hon har ju en egen nyckel hit, så varför skulle hon plinga på min dörr? ..Ahaa..! Helt plötsligt kommer mitt minne tillabka, det är venilationsgubbarna!

Jag hoppar i ett par mjukisar, fort som katten! Och sen virar jag in mig i min rosa morgonrock i fraten samtidigt som jag går till dörren. Jag låser upp öppnar och gäspar stort, samtidigt som ögonen går i kors. Bakom mig står även min kinesiska nakenhund, och vinglar morgontrött fram och tillbaka men det till trotts försökte hon sig på att ge gubbarna en utskällning. När jag gäspat färdigt hälsar jag ventilationsgubbarna gormorgon, och dom stiger in.. Snarare smyger in.. Deras fotsteg är inte alls lika bestämda som deras plingande på min dörr.

Dom var trevliga iaf. Dom fixade min ventilation. Och i badrummet hade jag = 0 ventilation tidigare. Men nu ska det tydligen fungera. Hoppas jag slipper få imma på varenda fönster när jag duschar här hemma i fortsättningen! Och dom andra ventilationerna var bättre. Dom fungerade iaf. Men nu funkar dom bättre? Och min fläkt i köket som inte hänger upp sig, den kommer kosta 1200:- att laga.
Yippie!....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!