2012-05-25 ? 02:16:22

Rond 1 avklarad i sovrummet!

Nu är rond 1 avklarad inne i sovrummet. Rond 2 får jag ta en annan dag, för nu orkar jag verkligen inte mer.. Jag är nämligen helt slut i högerarmen, efter att ha stått och dragit den satans prylen upp och ned i säkert två timmar! Jag har till och med fått en blåsa i handflatan! Hur sjukt är inte det? Men tack och lov har jag inte kämpat själv, utan har haft hjälp av två ytterst trevliga personer som jag tvingat till att jobba minst lika hårt som mig!

Men det är inte som ni tror, det har inte skett något snuskigt i sovrummet... än i alla fall. 
Jag håller nämligen på att göra det beboligt där inne. Tidigare har jag ju kallat det för "snuskrummet". Just för att det verkligen har varit riktigt snuskigt där inne. Jag har bara vägrat att vistas där inne. Nu ska det bli tipptopp-fräscht där innan jag ens fundrerar på att ställa in min säng där.

Så två kvällar i rad nu har jag målat om där inne, så det är med andra ord en roller jag dragit upp och ner. Igårkväll fick jag hjälp av min kära och bästa vän Fideli, och idag hjälpte Johanna mig att måla färdigt grundomgången. Så nu är det bara en omgång kvar, och den omgången funderar jag på att tvinga min mamma att ta. För jag är så jävla trött i armen att det är helt sjukt, och den där blåsan gör ont!

Men men, vill man att det ska bli fint.. Så får man lida pin!
Och fint kommer det att bli! Dock borde jag verkligen måla om taket också..
Men jag vet ärligt talat inte om jag orkar det... Jag har ju inte ens en stege!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!