2012-05-20 ? 12:55:55

"det är Robin Hood jag vill haaa.."

Sitter här i soffan hemma och dricker en kopp med kaffe. Och när jag tidigare idag var på rövar-jakt efter mjölk hemma hos mina föräldrar, för att kunna skapa denna härliga dryck med en perfekt blandning av kaffe, mjölk och socker. Så kom jag att tänka på gårdagen.

Robin Hood i mig har varit framme igen. Det är nämligen så att rövaren i mig har väldigt svårt för otrevliga människor. Och jag och min partner in crime Maja, utsattes nämligen igår för just en sådan otrevlig prick.

När vi hoppar in i bilen så häpnar vi över vilka människor det finns i denna värld. Och vi belsutar oss för att hämnas ordentligt! Vi hade nämligen sett att denna usling hade stuvat in något i en buske, för att sedan stressa in i nattlivet här i vaxholm.

Vi blev tvugna att åka tre varv i rondellen, innan vi hade samlat tillräckligt med mod för att genomföra hämden. Vi parkerade en bit bort, och smög fnittrande fram till gömstället. Maja höll utkik och jag fick krypa på alla fyra in i busken. Jag fick syn på bytet och väste till Maja, "Jag har det!!! ..Kom nu springer vi"..

Mitt i tomulten när vi springer där ifrån till flyktbilen, ropar maja att jag ska langa in det under hennes tröjja. Vilket jag också gör. Det såg inte det minsta misstänksamt ut! Sen när vi väl är framme kastar vi oss in i flyktbilen, och Maja trampar plattan i mattan och kör iväg som en riktig biltjuv.

Efter att vi kört en god stund, stannar vi till på en ödslig plats och går igenom vårat byte. Vi kollar upp på min smartphone vad bytet är värt,  Vi har kammat hem storkovan! Vi ger varandra en "high five" och en varsin klapp på axeln. Tackar varandra för väl utfört arbete. Och kommer fram till att vi är ett riktigt bra rövar-team.

Nu har jag lagt rövarskatten i min skattkista, där det ligger i tryggt förvar till den kan komam till användning.
Och än en gång har jag tagit från dom rika och gett till dom fattiga. Som den tappra rövare för rättvisan som jag är!


                              Såhär såg jag ut igår när jag var ute och rövade med Maja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!