2012-03-20 ? 01:34:41

Två brutna armar = sitta barnavakt mitt i natten!

Min äldsta bror ringde mig tidigare. Han undrade om jag kunde komma och vara barnvakt. Det är nämligen så att hans fru har brutit båda armarna i en skidolycka i Österrike.. Min svägerska och en till fastnade i varandras skidor och rullade/studsade ned för ett stup.. Min svägerska ramlade ned tre hundra meter och den andra "endast" hundra meter. Det tog tydligen två timmar innan ett räddningsteam kunde komma fram till henne, och ytligare en och en halv timma att få henne ned till en plats där helikoptern kunde plocka upp henne. Som pricken över i:et så blev det såklart för dåligt väder så att helikoptern inte kunde ta sig hela vägen upp dit dom befann sig.. Helt galet! Men hon klarade sig i alla fall med endast armarna brutna, tur i oturen! Men i natt så har hon flugits hem till Sverige, men eftersom man inte får ha gips när man flyger så var dom tvungna att klippa upp hennes båda gips.. Så nu har min bror åkt till sjukhuset för att vänta med henne tills hon får nya gips igen. Så här sitter jag, barnvakt mitt i natten.. Lite lagom spontant sådär..! Och i morgon ska jag jobba igen, lär vara sjukt trött, och jag som har så svårt att sova borta. Men lite hemma är det ju, med tanke på att min bror bara bor 50 meter ifrån mig. Och eftersom vi är familj så är det lite hemkänsla också. Och anledningen till att det inte finns några radbrytningar på detta inlägg är för att jag sitter på en mac dator... Och på den har jag inte lyckats klura ut hur man gör här på blogg.se.. Lite frustrerande faktiskt!
Kommentarer
matilda

omg! :o hoppas hon blir bättre!

2012-03-20 @ 20:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!