2012-03-21 ? 12:23:11

"jag pallar frukt!"

Vaknade väldigt tidigt för att vara jag idag! Så när jag gjort i ordning mig så tog jag mitt pick och pack, för att knata hem till mamma och pappa!

Till min stora förvåning så var det ingen hemma, men som tur är har jag en nyckel dit! Så jag låste upp och knatade in. Jag börjar med att söka igenom både skåp och lådor och till min stora lycka ser jag att mamma köpt massor med frukt!

När jag sedan står och försöker packa bed frukten i min väska, som redan är fullproppad med andra förnödenheter som man kan ha användning för under en arbetsdag så hör jag hur handtaget trycks ned och jag ser någon i ögonvrån, och hör min systers röst som säger..

- vad gör du?

- jag pallar frukt!

Vi pratar lite och sedan trycker vi i oss det som finns kvar av mammas hemmagjorda sockerkaka! Min syster hade precis samma tanke bakom sitt besök som jag. Att ta en runda i kökets alla skåp och lådor. Av någon anledning smakar allt så mycket bättre som finns hemma hos våra föräldrar!

Och katten gjorde sig i te något besvär att komma och hälsa nig välkommen.. Hon hade fullt upp med att sola sig genom glaset från altandörren..

Kommentarer
Emelie

HAHAH! låter faktiskt lite som mig och min storasyster, varför smakar allt det mamma har hemma, mycket bättre än det man själv har hemma..? jag kan ha exakt samma som mamma, men nej mammas är godare !

2012-03-24 @ 22:30:08
URL: http://trickandetassar.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!