2012-06-29 ? 20:25:27

Vad som helst kan hända!

 
Se så fint det blev med en vitmålad hylla i badrummet! Waow säger jag bara, helt annan känsla!
Sjukt vad lite färg kan göra egentligen. Tidigare tyckte jag att den såg helt förskräckligt ut hyllan altså,
men nu tycker jag faktiskt att den är riktigt söt!
 
Nu ska jag bara få upp mitt nya fina duschdrapperi jag fyndade på hemtex igår också.. Det var lite roligt faktiskt.. Jag strosade in på Hemtex medans jag väntade på att Maja och Daniel skulle bli färdiga och komma och möta mig. Jag gick runt och kollade lite, och en kille som jobbade i butiken kom fram och frågade om jag letade efter något speciellt?
 
- Neeej, inget speciellt.. Jag letar efter allt!
 
svarade jag butiksbiträdet svävande, samtidigt som jag sakta gick vidare in i butiken..
Straxt efter detta drar jag häftigt efter andan och utbrister..
 
- ÅÅåååhh.....
 
Jag hade fått syn på ett perfekt duschdrapepri till mitt badrum. Och det var på 50% !
Jag bara skulle ha det, och det var det allra sista också.. Måste ha varit ödet?
Butiksbiträder skyndade ifatt mig.. och sa självsäkert..
 
- Jasså, du hittade något du gillar?
 
- Jaaa, det här skulle göra sig så bra till min badrumsmatta! svarade jag honom slaigt..
 
Då var han snabb och tog tillfället i akt, och han förde mig vidare, drev mig längre och längre in och vi tvingades kryssa fram mellan korgar och hyllor.. Han hade upptäckt att jag var ett enkelt byte.. Och han tänkte då minsann inte missa sin chans! Jag var fast i hans våld.. Han hade granskat mig från topp till tå och trodde sig veta precis vad jag ville ha och behövde.. Själv var jag helt salig, som uppslukad av butikens alla granna färger och fina saker.. Såpass att jag inte la märket till vad han försökte göra med mig...
 
Plötsligt stannar han, och säger...
 
- Här ska du se!
 
Och han plockar fram en fin rosa kudde, han smeker den och frågar mig vad jag tycker om den?  jag suckar djupt till svar med en längtansfylld blick.. Känn på den säger han, och jag smeker den sakta över de härliga mjuka tyget. Det var en espirit kudde. Till halva priset!
 
Där stog vi, butiksbiträdet och jag och smekte den härliga rosa kudden, vi var som i en annan värld, en annan dimension.. Då någon plötsligt rycker tag i min arm, och jag och butiksbiträdet slungas hastigt tillbaka till verkligheten. Det var Maja, hon såg vad som höll på att hända och kände att hon var tvungen att göra något..
 
- Nehe du! Natalie ska ingen kudde ha.. Inte ens när den är till halva priset..
 
Väste hon vasst till butiksbiträdet, samtidigt som hon drog mig mot sig i min tröjärm...
Butiksbiträdet sökte desperat min blick, men Maja var snabbare... Hon snurrade runt på mig och styrde mig och mitt duschdrapperi mot kassan. Jag tror vi kände lite likadant han och jag faktiskt, den där kudden var speciell.. men kanske en annan gång? Vi hade en fin stund tillsamans, men ibland blir det lixom inte mer än så.. Och det måste man förstå... Men det var obehagligt det som höll på att hända, jag vet knappt ens själv vad som höll på att häda?
 
Men efter att jag betalat mitt duschdrapperi, och Maja styrde mig ut ur butiken hörde vi honom muttra, något om att Maja vad en glädjedödare och sjukt negativ...
 
Kommentarer
Yohseefeen

jag bara älskar sättet du skriver på!
Du borde skriva typ romaner! Man lever sig verkligen in i det du skriver!:D Awesome!:D

Svar: haha, tack ska du ha! det är jätte kul att hgöra att det upspkattas :P Men det är ju nästan små romaner jag skriver i mina blogginlägg haha! ^^
huldras.blogg.se

2012-07-01 @ 10:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!