2012-06-06 ? 11:29:05

Låste jag dörren, ...eller?

Gah, det är det här nedriga vädrets fel alltihop! Jag får huvudvärk av det, och bara för att regnet öser ned så får jag bloggtorka. Nu är det visserligen uppehåll. Kanske därför jag ger mig på ett försök till blogg inlägg nu då?

Den här pollenallergin driver mig till vansinne! Jag blri allvarliogt talat helt knäpp av den. Och inte nog med det, jag håller på att bli nikotinfri också. Det är inte helt lätt. Jag jag pallar inte ha något sånt äckligt beroende, eller bergär. Det är bara töntar som håller på med nikotin. Plus attd et är sjukt snuskigt, och jag har ingen lust att vara varken töntig eller snuskig.

Jag kan berätta om gårdagen kanske?
Fideli följde iaf med mig hem efter jobbet igår. Och så kapade hon av 5-10 cm av mitt hår. Så nu ser det mycket friskare och fräschare ut! När hon hade gjort det så blev hon tvungen att pinna iväg hem. Så då färgade jag håret på mig själv för första gången i hela mitt liv. Snacka om att jag var nervös! Men nu är jag äntligen ljushårig igen!

När håret var färgat och jag stog och fönade det torrt
iklädd endast ett par små trosor och en bh, så står jag och funderar på... 

"låste jag dörren efter Fideli eller inte. Eller låste hon den själv, med sin nyckel?
..Jaja skit sak samma, det är ändå ingen som kommer in här"

Jag står och blåser håret torrt samtidigt som jag stirrar in i spegeln, på den nya hårfärgen som träder fram allt eftersom håret blir torrt.. Och plötsligt hör jag...

"..Ggurrsugleaaaaaaahhhh...."

Samtidigt som min ytterdörr kastas upp och någonting, (som sedan visade sig vara Fideli) kastar sig in! Behöver jag säga att jag nästan hoppade ända upp till taket, och att jag var väldigt nära att smälla till detta "någonting" med min hårtork? Skrek gjorde jag också!

Jag blev så skakis efter detta att jag inte kunde fortsätta mer hårfönandet, så Fideli fick som straff fortsätta. När det var klart låg vi i soffan och stirrade upp i taket. Ända tills att Fideli tyckte att det var dags för mig, att klä på mig. Då var det bara att trä på sig paltorna. Och en stund senare ringde Humla. Hon behövde hjälp med nått. Och vi skulle gå dit, men på vägen så ringde Björn. Och honom har jag inte träffat på flera månader. Så jag avvek från Fidelis sida och träffade Björta en stund. Vi snackade om allt mellan himel och jord. Om allt som hänt dom senaste månaderna osv.

Och så passade jag på att berätta för honom om min lastpall jag behöver hämta.
Jag menar,  Björn har ju körkort och en stor bil! ..Och lastpallen är tung!

            

                                                            En nyvaken bild bara för INTE LASSE!

                                                                    Just nu dricker jag frukost!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!