2012-06-29 ? 18:35:01

Olydig hemhjälp och Robin Hood.

Bussade två monster på min olydiga hemhjälp idag!
 
Här har vi dagens "Robin Hood".
 
Idag har jag minsann inte legat på latsidan, Inte Larsa heller haha! Den stackaren har haft att stå i idag.. Han har nämligen fått bära dörrar och annat ner till mitt källarförråd. Jag har nämligen än en gång tagit tag i "operation-sovrum". Och det går sakta men säkert frammåt. I sakta mak.. Det är väldigt bra att ha starka vänner när man själv är liten och klen.
 
När Larsa burit ner alla sakerna till förrådet så fick jag besök av mina två syskonbarn aka "monstren". Jag tyckte att Larsa latade sig för mycket, så jag sa helt sonika..
 
- Buss på..! ...och pekade på Larsa,
 
Och dom små monstrena gick lydigt till attack! Själv gick jag in i badrumemt och målade om en hylla under tiden. Jag hade ju nämligen varit och "Robin Hoodat" lite hos mina föräldrar tidigare under dagen. Därifrån fick jag med mig, målarfärg till hyllan, en orkidée, min fina antika tvättmaskin, jordgubbar och en söt liten lykta! Sedan när monstrena hade gjort slut på honom, hörde jag två glada stämmor i kör som ropade..
 
- Nataliieee, nu har vi gjort slut på honom! kom och titta då...
 
Mycket riktigt, Larsa låg nedslagen i soffan med två stolta monster som satt på hans rygg. Behöver jag säga att jag som är faster och moster till dessa två, kände en enorm stolthet växa fram i bröstet? Det är kärlek det, på riktigt hög nivå!
 
Hyllan som jag målade under tiden, har jag fått måla i omgångar. Det behövs ett lager till. sen ska jag visa det färdiga resultatet här. Så ni behöver inte vara oroliga, bild kommer ;)! Men utöver hyllmålandet så har jag skrubbat fönstret i sovrummet, rivit bort pappen från golvet och dammsugit. Nu återstår bara att kasta allt skräp där inne, och skura golvet. Sen är det färdigt att flytta in!
 
Men nu ska jag ta tag i bombnedslaget som Larsa, Maja och Daniel har skapat i mitt kök.
Sen ska jag dammsuga hela lägenheten och måla sista vändan på hyllan!
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!