2012-06-01 ? 19:47:01

Mannen i mitt liv ♥



Världens finaste Toddy från idag. Av någon underlig anledning så tycker jag att det känns som om han går bättre när han har lindor. Så det blir väl till att börja linda vid varje ridpass nu. Idag blev jag lite små sur på honom stundtals. Men i slutet kändes han mjuk och fin.

Vi tränade som vanligt på övergångar. Så han tycker det är jobbigt, och jag måste träna upp min "tajming". Men sen jobbade vi mycket med övergångar på 8-volter. Vilket var väldigt bra, kände hur han släppte efter. Dock så tyckte han att det var hur jobbigt som helst att galoppera sakta idag, så han bänglade lite med huvudet coh slog sig fri, eller kröp bakom lodplanet.

Gjorde också mycket övergångar mellan skritt och galopp. För det känns som om han sätter under sig mer då och hamnar i en bättre samlad galopp än när jag fattar från trav. Men i slutet under det sista travarbetet kändes han stadig och fin i formen. Jobbar ju med att få honom att arbeta i en högre samlad form istället. Förut har jag ju bara ridit honom lång och låg. Och jag tycker faktiskt att det börjar arta sig nu!

En av dom andra i stallet var inne i ridhuset coh höll lektion för sin son samtidigt, så jag passade på att fråga henne om han smet bakom lodplanet, elle rinte. Och till en början gjorde han ju det. Men sen sa hon att det såg mycket bättre ut och att han jobbade på bra.

Dagens ridpass var mycket bättre än igår. Igår var han inte alls trevlig att rida.
Så det var verkligen kul att det gick bättre idag! Tycker att det är skönt att ha honom flera dagar i rad.
Så man lixom kan jobba vidare någon gång, för varje vecka känns det annars som om jag börjar om igen.

Älskade hästjäkel.
Fattar inte hur det kan vara möjligt att han stulit mitt hjärta på det här viset?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!