2012-07-22 ? 13:55:08

Mitt växthus.....

 
 
Igår kväll var jag på en inflyttningsfest. Larsas lillebror Jocke och hans söta flickvän Lisen har köpt en lägenhet ihop. Gud vilken fin lägenhet!! Och gissa om jag är sotis på deras snygga vägglister.... Sjukt ändå hur lister kan göra en sådan enorm skillnad! Hela deras lägenhet var supertrevlig, och det såg inte alls ut som om dom bara bott där i några veckor. Stort grattis Lisen & Jocke!
 
Men! Igår.. När jag var där. Då kom jag till insikt. 
Jag fick en smärre shock när jag insåg det,  Jag bor för tusan snart i ett växthus!!! Jag får snart inte ens plats vid mitt eget köksbord, för att blommorna breder ut sig och ska ha utrymme. 
 
Undra om folk som kommer hit, tror att jag är en
sånn där galen brud, som pratar med sina blommor?
 
Det här är ju förtusan inte riktigt klokt.. Men jag gillar alla mina blommor. jag tycker dom är vackra! Och jag är ganska stolt över att jag lyckats hålla liv i dem allihopa! Jag har till och med fått skott på flera stycken. Och ett par av mina orkidéer har det till och med vuxit upp nya stänglar på! ..Jag kan ju inte göra mig av med dom? Näe, jag får helt enkelt fortsätta att vara den där galna bruden på 22 bast, vars lägenhet snart svämmar över av växter...
 
btw, mina föräldrar köpte hyllan! den ser ni på översta bilden.
Jisses vad händig jag kände mig när jag snickrade ihop den och skruvade upp den på väggen!
Jag är faktiskt väldigt händig för att vara tjej måste jag säga. Fideli stog brevid och ojade och vojade sig medans jag gick lös med skruvdragaren. "..Finns det ingen karl som kan komma hit och göra detta..?" frågade hon mig en aning nervöst. 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!