2012-07-08 ? 00:00:08

En figth för soltiorna

 
 
 
Eftersom gårdagen blev en aning slitsam... Så har jag ägnat hela dagen åt att bara pyssla om mig själv! Det är nog bland det allra bästa som finns. Att lixom bara ta det jävligt chill, glida iväg till solariet, för att sen komma hem lägga en ansiktsmask, ta ett bad, måla naglarna...
 
Dock blev det nästan fight inne på statoil idag. Skulle ju köpa en kaffe-milkshake och växla så att jag fick två stycken "sol-tior". Men så säger snubben bakom kassan att dom inte ger bort sina tior. Jag höll på och tappa hakan....! Vad säger karlsoken? Klart att jag ska få mina sol-tior, jag har växlat till sol-tior där h-u-r många gånger som h-e-l-s-t !!!
 
Jag stog länge och väl kvar och bara gapade och stirrade på honom.
Han kände sig lite lätt obekväm, och skruvade lite på sig. Sen utbrister hans kollega..
 
- Men kan vi inte bara ge henne två tior? Tror du verkligen att vi har så lite tior?
 
Han, den där bitterkakan bakom kassan, skruvade lite mer på sig... Och så frågade han mig vad jag skulle ha dom till? Och det är egentligen någonting som jag, absolut inte, tycker att han har med att göra! Men jag svarade vänligt att jag skulle ha dom till solariet..
 
och allvarligt, tror ni inte bitterkaksjäveln häver ur sig att det är "många" som faktikst går dit och ber om att få växla till tior bara därför.. jag trodde jag skulle svimma(!!)...
 
Tack och lov så slutade det hela med att hans kvinnliga kollega gav honom en riktigt, och då menar jag riktigt, bister blick. Jag fick mina soltior tack vare henne! Och åter igen var allting frid och fröjd. Trotts att det var riktigt, riktigt nära på att bli slagsmål.
 
Klar en ung tjej ska ha rätt till sina soltior?
Något annat är fullkomligt otänkbart!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!