2012-01-07 ? 19:14:18

Vi trottsade både kyla & jägare





Idag så åkte jag ut till stallet tillsamans med Pernilla och hennes kusin. Vi bestämde oss för att rida ut i det fina vädret!
Så vi trottsade kylan och jägarna som höll till i skogen och skrittade hela slingan.

Även fast jag fortfarande är helt genomfrusen så var det otroligt skönt att komma ut på en "långtur" under dygnets få ljusa timmar. Toddy skötte sig ytterligt! Och eftersom vi bara skrittade passade jag på att jobba honom "lång och låg" i formen, han vill hälst skritta på med huvudet högt uppe bland stjärnorna. Men efter lite envishet från min sida skrittade han på riktigt bra i en låg avslappnad form på hängande tygel. Där marken var jämn och fin passade jag även på att ställa coh böja igenom honom, fortfarande i en låg avslappnad form på i princip hängande tygel. Och han svarade riktigt bra! Så jag är verkligen supernöjd!

Trot att han börjar fatta hur jag rider nu. Och jag får känslan av att hn tycker det är lite spännande och kul att få vara uppmärksam helatiden. Sen så berömmer jag honom nästan hela tiden vilket han också verkar uppskatta. Han är ju väldigt stor och stark, så lilla jag orkar lixom inte rida honom om han inte bär sig själv. Senast jag red fick jag ebröm av en annan tjej i stallet som sa att "det ser jätte mjukt och fint ut!". Det gjorde mig jätte glad, eftersom jag hela tiden känner lite prestationsångest att jag inte kan rida honom lika fint som hans ägare.

Men dagens uteritt var väldigt uppskattad både från vårat och från hästarnas håll!
Hoppas på mer vackert Januariväder och fler härliga ridturer <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!