2012-01-03 ? 19:23:16

Änglar, hjälpare, attraktionslagen.. m.m

Jag tror på Änglar och högre ljusa energier. Jag tror på ödet och på attraktionslagen. Men för det innebär det inte att jag är religös av något slag. För det är jag verkligen inte. Jag skriver inte om det här för att övertyga er som inte tror, utan för att hjälpa andra att förstå som faktiskt tror och är öppen för detta, precis som jag själv.

Änglar är "gjorda av" energier. Precis som allt annat här i världen är uppbyggt. Likaså luften som vi andas och koldioxiden som vi andas ut. Allt som finns syns inte, men ändå finns det!

Precis som att vissa hävdar att man inte kan tala med djur. men våran hörsel och anledningen till att vi kan höra, är för att ljudvågor "slår" mot vårat höra. Det finns massor av mystiska manicker som vi människor "tämjt" och förpackat i olika boxar och lådor. Några exempel är Radion, telefonen, internet, ekolod, radar. Och som Tamara Baltzar skrev i en av sina böcker.

"Det är så lätt att förminska oss själva och ta dem för självklara när vi betraktar dessa uppfinningar. jag tror att vi glömemr bort att uppfinningarna är våra egna skapelser. Men att dessa skapelser egentligen redan fanns i naturen. Fåglarna inspirerade oss att flyga. Fisken att ta oss över havet. Fladdermusen hittar hem i mörkret med sitt utlraljud. Ålen navigerar fram till Sargassohavet. Fåglar navigerar efter stjärnorna. Jordens magnetfält påverkar dem och oss. radiovågorna, elekticiteten, atomerna, magneten, ljuset - som är en elektromagnetisk våg - fanns redan. Men vi tänkte. Och tänkte. Alltså är vi större än alla våra uppfinningar. Större än vi tror. Vi har en enorm skaparkraft inom oss. En enorm förmåga."

Eftersom allt detta finns, och vi inte kan se det, betyder det då att det är det enda osynliga energierna som finns? Nej det tror inte jag. Jag är övertygad om att Änglarna är med oss i vardagen. Och jag är övetygad om att "spöken" finns. Att själen inte dör. Och att man levt flera tidigare liv innan detta. Att livet är en skola.

Jag tar med ett till litet utdrag ur Tamaras bok.
Där hon berättar om Lisen, deras folkilskne sto som inte längre var så folkilsken.

"Ibland när det kommer nykomlongar till stallet, så kan hon visa upp sina allra hemskaste miner. Hon gör ingenting utan ser bara nöjd och beåten ut efteråt. En dag frågade jag henne varför hon fortfarande visar fula miner.

- skojar bara, sa Lisen.

Och så visade hon mig en bild av hur en människa ser ut när hon blir rädd. Människan står där framför Lisen och försöker gulla med henne och allt är frid och fröjd. Lisen får tråkigt. Hon visar då sin allra hemskaste min och då tänds en massa "lampor"i människan. Det ser ut som ett tivolihjul som lyser med röda lampor av skräck. Det tycker lisen ser roligt ut. Hon skojar bara, men människan blir rädd. Vi kan altså inte dölja våra känslor och motiv därför att hästen ser vad vi innehåller. Den läser våra tankar. Vi tror att när vi pratar och tänker så gör vi det med ord. Men så är det inte. Vi tänker också med bilder trots att vi hackar sönder dem med allt för många ord. Bilden kommer före ordet även för oss, fast vi inte tror det
."

Med detta vill jag får er att förstå att vi alla är skapade på olika sätt. Djuren ser så mycket mer än oss, för dom är mer öppna för det än vi. Dom ser våra färger som auran innehåller. Dom känner till energierna bättre än oss, som tex katten som älskar kurrykryss, som vi människor ofta får problem utav. Då enerierna är för starka för oss, trotts att vi inte känner av dem lika väl som djuren.

Folk pratar om att man ska lita på magkänslan. Men hur an vi ha en magkänsla om vi inte tror på att det finns energier som vi inte kan förklara? Och vi kan utan att prata se om en människa är ledsen eller glad. Trotts att dne "håller masken". Om vi blir kramade av någon som vi älskar, och som älskar oss tillbaka, kan vi känna kärleken strömma från personen.

Kärlek är också energier, som vi inte heller kan förklara.
Och änglarna är energier av just kärlek och ljus. 


                                                    

Här är en bok av Margit Sandemo, Har boken själv och har läst den flera gånger,
med några års mellanrum. Och jag skriver av baksida av den så ni får en bild av vad den handlar om.

"Då Margit sandrmo bad läsarna av en norsk veckotidning att skriva sina egna erfarenheter med hjälparna, blev resultatet i första omgången drygt hundra brev. Men berättelserna fortsatte att strömma in. Även om det på inga vis är något försök till att skriva en vetenskaplig avhandling om fenomenet, överbevisar denna samling om att där är någon vid vår sida, oavsett vad vi väljer att kalla dem. Våra tidigaste förfäder i järnåldern och på vikingatiden kallade dem för följeslagare. Då krsitendomen kom,blev de kallade skyddsänglar. Skyddsande, skyddshelgon, beskyddare, änglavakt - benämningarna är många. I våra dagar använder man hälst benämningen hjälpare. Det är bara ett fåtal som märker dem, om än färre som får se dem. Men de är där, beskyddar och ser till oss. Vi är inte ensamma...."

Om ni önskan kan jag ta med en av berättelserna ur boken.


Men sen är det också det här med attraktionslagen.
Enligt attraktionslagen så attraherar du det du fokuserar på, dina tankar styr det "du får". Tänker du att du är framgångsrik och klarar allt så banar det väg för att du faktiskt klarar det du tar dig för. Tänker du att du är olycklig så förblir du olycklig. Tänker du negativt så fokuseras tillvaron på det negativa - tänker du positivt så fokuserar du och "ser" det positiva runt dig.

Styr ditt liv med dina tankar! Det är inte så konstigt som det låter.

Dela upp din dag i olika segment där du inför varje ny syssla du ska
göra faktiskt bestämmer dig för vad du vill uppnå. Var aktiv i tanken,
välj att göra de saker som känns bra och rätt. Välj att tro på det du gör.

Sätt upp mål och se att det som dyker upp och som du kanske ser
som "hinder" kanske egentligen är en hjälp på vägen.

Kom ihåg att varje dag:

  • Fokusera på det du önskar.
  • Påminna dig om att allt är möjligt.
  • Vara tacksam för det du redan har.
  • Bestämma dig för att avstå från stress. Det är enklare att få kontakt
    med intuitionen om man fokuserar på det man gör och håller tanken lugn.
  • Inse att allt som sker ger lärdomar.
  • Omge dig med människor som ger dig en inre energi.
  • Börja dagen med att be om att få möta intressanta människor och händelser.
  • Avsluta dagen med att tacka för allt du fått vara med om.
  • Inse att du alltid har valmöjligheter och att det är du som styr ditt liv.
  • Hålla ditt sinne öppet och tillåtande. Alla människor har rätt att vara de som de önskar vara.
  • Lyssna på din intution (din inre vägvisare) och hålla utkik efter synkroniciteter, dvs synkronistiska händelser vilka ofta inträffar när man är ”på rätt väg”.

    Om attraktionslagen är hämtat från: http://livsuppgift.blogspot.com/


Finns även en film om detta som är sjukt bra, och som ändrade en stor del av min syn på livet. Den heter "The Secret". Hela filmen finns på youtube.com så man slipper olaglig nedladdning om man inte vill köpa den.
Sök på på The Secret - Full Movie.

Jag har även en Änglaorakel kortlek för daglig vägledning. Där jag kan göra läggningar åt både mig själv och åt andra. Jag har just börjat med läggningar och gör det än så länge helt gratis. Det blir aldrig fel. När jag drar kort så tonar jag in mig på personen jag ska dra kort till. Och kopplar upp mig som en kanal för dom högre energierna som då arbetar genom mig.  Samt att jag försöker sätta mitt ego åt sidan och ställer in mig på mitt "högre jag". När jag drar kort åt andra så kan jag själv aldirg relatera till korten, eftersom dom inte är till mig. Vilket också blir väldigt tydligt. Och dom som får korten kan alltid rekatera till det. Det är inte komplicerat alls, utan väldigt enkelt. Det som kan bli lite knöligt är att tolka korten mer specifikt åt andra. Men det jobbar jag vidare på, och har tänkt att gå en kurs för att förstå mina änglakort helt och hållet. Så jag lär mig "läsa mellan raderna" och även läsa av bilderna som också innehåller budskap bättre.

Jag har inte svar på allt om detta, då jag själv håller på att utväcklas andligt och medialt. Men har ni frågor så får ni gärna ställa dem och jag ska försöka svara på den så gott jag kan. Men jag lägger iinte ned energi och tid på att svara på kommentarer som inte kommer från folk som faktiskt är öppna för detta. Då jag gör detta för att hjälpa andra som är öppna för detta, och inte för att överbevisa sånna som inte är öppna.



                  
                                             Bjuder er på en härlig låg av Alabama





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!