2012-01-14 ? 23:50:56

Going nut´s at IKEA-kungenskurva



Idag har jag och min karlslok varit på IKEA och shoppat loss.. Tack och lov hade vi våran kära vän Björn med oss. Vet inte vad vi skulle ta oss till utan honom? Han är verkligen guld värd. Och det bästa är att han är en gemensam bästa vän till oss båda två! På bilden här ovan så ser ni några av dom sakerna vi har köpt. Inte dom stora möblerna osv.

Det är följande från vänster:
Tre stycken stora handukar, ovan på ligger 4st lila ansiktshandukar till mig, samt kökshanddukar. Det gråa röret är en toalettborste som inte är monterad ännu, brevid den står det två stycken bordstabletter som är ihoprllade. Sen är det två stycken stora blockljus, samt ett sett med blockljus i olika storlekar och unders 100st värmeljus. Kartongerna är 12st stora glas, sen längst ned längst fram är det 6st mindre glas. Ovanpå är det ett ställ för bestick osv, och en liten silvrig skål som karlsloken tyckte var fin(???) Sen en stekspade och en visp. Och under dom är det ett duschdrapperi. Sen är det två stycken skärbrädor, och bakom dom är det ett sett med 6st vanliga tallrikar, 6st djupa tallrikar samt 6st assietter. Framfr dom är det bestick. Och ovanpå är det två bunkar samt 3 st "matlådor" och ett rivjärn. Och under handdukarna och det är en dörrmatta vi fundade för 3:- hahahha! Tror innte att jag missat något nu? Jo, juste! Vi köpte en sån där besticsak som man har i lådorna som håller gafflar, knivar och andra saker var för sig m.m samt en plastpåsehållare som man sätter på skåpsdörren eller inne på sidan under diskhon. Men dom sakerna är inte med på bilden iof..

Utöver allt detta har vi köpt en soffa, en matta, en tvbänk, ett matborn och två stolar. Och det levereras i morgon. Vi kommer att få ett jäkla jobb med att sätta ihop dom där nedrans möblerna haha! Men mattan och köksbordet tog vi hem redan idag då det fick plats i bilen. Så i morgon måste jag skynda mig hem från jobbet så jag hinner hem till leveransen av möblerna. Dom anländer någon gång mellan kl 18.00-22.00 och jag slutar kl 18.00 på jobbet?!? Men ja, i nödfall får mina föräldrar eller kankse min storebror eller dyl hjälpa chauffören med att bära in grejjerna eftersom både jag och karlsloken jobbar i morgon.

Och på måndag ska vi åka iväg och handla målarfärg och andra prylar så vi kan börja måla samma dag. Och på dagen på måndag ska jag och mamma städa och fixa där också. Flyttade om ett pass på jobbet så jag kan hjälpa till. Annars jobbar jag ju så kansiga tider så det inte finns någon tid alls för att måla och fixa på.

Såhär ser det ut i mitt rum just nu. Tre stycken proppfulla ikea-kassar med prylar, en ihoprullad matta i plast och den där kartongådan innehåller vårat omonterade köksbord haha! I kassarna har jag även pulat ned lite andra saker som ska med då vi flyttar, så som två filtar, mina blomkrukor och lite annat smått och gått haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!