2012-01-28 ? 13:04:31

Torsdagens Toddy <3

Kom på att jag aldrig berättade om hur duktig Toddy var i torsdags! Det har absolut skett en förändring mellan oss. Kanske har det med att han inte testar mig längre? Men iaf direkt när jag satt upp och började skritta så sänkte han huvudet och skrittade på helt avslappnat med huvudet nere. Jag blev så himla glad!!!

Tidigare har han skrittat på spänt och med huvudet väldigt högt för att vara skritt på lång tygel.. Men antagligen har mina och pernillas långa skritturer gett respons! Vi har ju varit ute och skrittat hela slingan, och då har jag fokuserat jätte mycket på att Toddy ska skritta på ordentligt men avslappnat och i en lång och låg form. För får han skritta på som han själv vill så struttar han runt med huvudet i himlen och ganska spänt.

Men blev så himla glad att mitt arbete i skritten har lönat sig! Annars så tränade vi mycket på övergångar i torsdags. Trav - skritt - trav sen skritt - galopp - skritt. Det gick också ganska bra. Men han vill inte alltid lyssna, och jag tycker inte om att behöva överdriva hjälperna. Som i avbrotten till skritt tar han inte min halv halt och sedan min avsaktning på allvar. Utan ignorerar lite, men jag ska försöka vara ännu tydligare nästa gång, med var jag menar.

Sen blev jag förvånad över att han inte sprang på lika snabbt i traven, vilket han brukar. Så fort han kommit igång och blivit uppvärmd ordentligt är han som ett ånglok! Men inte i torsdags faktiskt, inte lika mycket iaf och det gjorde mig glad :)

Jag börjar verkligen bli väldigt förtjust i den här underbara hästen! Han är faktiskt en väldigt trevlig häst och jag tror dom flesta missförstånden mellan oss beror på att jag rider mer annorlunda emot vad han är van vid.

Han är en underbar fin liten häst :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!