2012-01-19 ? 18:41:21

Torsdag = Toddy

Idag har jag varit ute i stallet och tagit hand om Toddy. Stog och masserade hans bog, nacke och manke en god stund innan jag sadlade och tränsade. Han tyckte det var så sönt. Men tror inte han är så jätte van vid att få massage då han verkade tycka att jag var konstig, som stog och knådade på honom.. Men när jag masserade hans nacke stog han och darrade i överläppen samtidigt som han flemade, gäspade och tuggade haha! Så lite knådande på honom var nog välbehövligt!

Han skötte sig även riktigt bra i ridningen idag också. Han var superduktig i galoppen! Gav honom längre tydel och han svarade direkt med att söka sig nedåt vilket jag inte alls hade förväntat mig! Blev glatt överraskad! Och vi tränade också lite på övergångar, skitt trav, skritt trav osv. Även det lång och låg. Eller ja, vi försökte iaf hålla det lång och låg då. Han vill ju gärna gasa på när han blivit uppvärmd och så fort jag tar en förhållning drar han upp huvudet och "stretar". Red inte så länge idag, utan tyckte han var så duktig så valde att avsluta.

jag tycker dock inte om att han springer iväg för mig och tjaffsar och stretar då jag tar en förhållning. Måste klura lite på hur jag ska lyckas komma ifrån det där.. Anledningen till att jag vill jobba honom lång och låg är för att han ska få variera formen lite och stärka ryggen mera. Och sen när dagarna blir lite längre och det är lite bättre väder ska jag börja ge mig ut på långa skogsturer hade jag tänkt! Om jag fortfarande får rida honom till våren förståss!

Hans ägare vill ju egentligen ha betalt. Men jag har inte mjlighet att pröjsa 1400kr i månaden för att rida så som det ser ut just nu. Jag tjänar ju inte direkt multum på mitt arbete. Men jag tjänar tillräckligt bra för att ha råd att bo i lägenheten. Men sen måste vi ju handla mat, toapapper och andra förnödenheter, och så måste jag ju ibland faktiskt köpa nya skor eller kläder. Då finns det inte så mycket pengar kvar.. Så jag håller ju såklart tummarna för att dom inte hittar någon annan medryttare haha! Men gör dom det så är det ju inget mer med det. Då får jag leta efter en ny häst att rida på istället.








Kommentarer
åsa

1 400 för att du rider ett par gånger i veckan rena råneriet! Det är minst en tredjedel av stallhyran. En symbolisk summa är vad jag tycker möjligtvis skulle vara ok. Det finns ju inte ens ett vettigt ridhus där

2012-01-19 @ 20:58:48
Alexanderkornelia

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2012-06-22 @ 11:49:23
URL: http://alexanderkornelia.blognext.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!