2012-01-04 ? 18:38:40

Lär känna dina hjälpare - Början på ett liv fullt av magi!



Hjälpare – varför har vi dem?
Hjälpare är själar som valt att vara vår/våra personliga assistenter för att vi ska
nå de mål som vi satt upp innan vår själ återvände till jordelivet för alla nya läxor.

Våra hjälpare kommer dock aldrig att gå in och aktivt ta kontakt med oss om inte VI
säger klart och tydligt att vi önskar ha deras hjälp, svar, råd och assistans eftersom
universums lag om den fria viljan styr. Vår fria vilja.

Våra hjälpare är ofta själar vi haft starka band med i tidigare liv så att vår själv
känner igen dem och känner trygghet i deras visa råd. Det är dock inte avlidna
släktingar som kommer som hjälpare – de kan däremot visst vara närvarande
men de är inte hjälpare/guider.

En hjälpare har som jobb att jobba med dig och endast dig till skillnad mot änglar
och uppstigna mästare som kan jobba med många på en och samma gång.


Övningar för kontakt
Börja med att högt tala om för dina hjälpare att du önskar lära känna dem.
Detta säger vi högt för vi tänker dagligen hundratals tankar som vi aldrig skulle drömma
om att säga så för att vi verkligen ska visa att vi menar detta så säger vi det högt:

Jag vill att mina hjälpare tar kontakt med mig och ger
mig bevis på att de finns med mig. Jag är öppen och redo för detta.

Räkna med att det kommer ta ett tag INNAN bevisen börjar komma
– de är försiktiga i sina kontakter och det första som börjar hända är att du tror dig se något i ögonvrån
– du tittar och inget är där. Du kommer tro att du inbillat dig så detta måste du sluta med.
Säg i stället ”var det min hjälpare så visa dig igen”.

När det sker ofta och du slutat ifrågasätta vad som sker ber du din hjälpare
ställa sig nära dig så du kan KÄNNA energin. När du upplever känslan av att någon står bakom dig
– gör övningen gång på gång tills du är helt trygg med att det är din hjälpare som står där.

När du står och diskar t.ex. säg ”Ställ dig bakom mig”. När känslan kommer säg ”Kliv bakåt”
känn hur energin kliver undan. Säg ”Kliv fram” – lek med denna känsla så du blir helt trygg
med hur det känns.

När du kan detta så provar du att känna in om energin är en manlig eller kvinnlig energi.
Säg det du känner högt och be din hjälpare bekräfta om du har rätt i det du säger.
Det kan vara värme, att hjälparen kliver framåt eller bakåt.

Be din hjälpare prata med dig. Lyssna och hör ”en tanke” som kommer snabbt,
så snabbt att du vet att det inte var din egen. Lek med detta tills du vet vad som
är din hjälpare och vad som är dina egna tankar. Ställ frågor till din hjälpare
och börja med frågor du VET svaret på tills du vet och är trygg med din
hjälparens sätt att kommunicera.

Blunda och känn in din hjälpares energi och försök ta in så du får en bild av hur din hjälpare ser ut
– be din hjälpare stärka sin energi så mycket att du kan ta in bilden av henne/honom.


Frågor du kan ställa till din hjälpare:

Vad heter du?
Hur har vi känt varandra tidigare?
Varför är du min hjälpare I detta livet?
Vad är min största läxa I detta livet?


Be din hjälpare ta dig till dina mål
Så du får tips om den väg du ska gå

Be din hjälpare aktivt hjälpa dig I vardagen och när du får svaren:
LYSSNA och handla därefter det är då ditt liv börjar bli magiskt.

Kom ihåg att TACKA din/dina hjälpare när de ger dig tips eller ber dig ändra något innan du bett dem om råd
– det är då ditt liv börjar ändras och bli exakt så häftigt som det kan bli.
När ni samarbetar I det lilla det är de som det stora.

Hitttar du en kurs du funderar på att gå? Fråga din hjälpare vad han/hon tycker om valet….

 

Lycka till!!

Dessa övningar är skrivna av
Ingela Hallgren

Kvinnokraft.net

Kommentarer
Isabelle

Häftigt inlägg, händer här hemma att man ser nåt i ögonvrån. Dock vet vi att vi har släktingar som hälsar på, så tror nog inte det är någon "hjälpare".

Kan nog vara värt att testa om man kan komma i kontakt med sin hjälpare faktiskt... :)

2012-01-04 @ 19:11:35
URL: http://emodogs.blogg.se/
Sophie

Åh, vad intressant!! Detta måste jag testa! :)

2012-01-04 @ 20:01:08
URL: http://phorsythia.blogg.se/
Anonym :)

Känns lite läskigt sådär, men nu blev jag riktigt sugen på att testa. Har länge "inbillat" mig se något i ögonvrån :) Häftigt!

2012-01-04 @ 22:21:50
lina

Underbart inlägg! Har du en hjälpare?

Vet du om det stämmer?

JAg ska iaf testa det!

2012-01-04 @ 22:26:39
URL: http://uddasak.blogg.se/
Natalie

Hej Lina, ja ALLA har minst en hjälpare.

Så ja jag har en hjälpare som jag övar på att få kontakt med :)



Kul att så ni gillade inlägget och ska pröva själva :)

2012-01-04 @ 22:43:02
Johanna

Väldigt intressant inlägg. :) Jag har "indirekt" varit i kontakt med mina hjälpare för några år sedan. Tydligen så behövde jag lugna ned mig och bara vara still för ett tag så... ja, dem knuffade ut mig framför en bil. Det var inte meningen att jag skulle dö utan bara få mig att stanna upp. Kan väl säga att dem lyckades med det. :)

2012-01-06 @ 15:04:44
michaela

hej ! intressant inlägg!



måste bara prova :)



men vad kan en hjälpare hjälpa den med? :P



jag var hos någon som kan känna aura och grejer när jag var mindre och läskigt nog sa hon att jag är väldigt öppen för att känna andar, men detta har jag aldrig hört om så måste prova :)

2012-01-06 @ 17:25:53
Natalie

Michhaela, kul att du ska testa!

En hjälpare kan hjälpa dig med allt du ber om. Men ibland kan det ta tid att se hur man fått hjälp osv. Men dom gör inte saker och ting åt en. Utan man måste själv jobba för det. Du kan få hjälp i form av en idé eller ett tecken. eller om dina nyclar är borta så helt plötsligt ligger dom framför näsan på dig. :)

2012-01-06 @ 17:34:48
URL: http://huldras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!