2012-01-03 ? 16:07:48

Indigobarn

Det känns som om att någon skrivit av mig som person nästan på pricken! Så jag antar att jag faktiskt är ett Indigobarn. Och när flera andra också har påpekat att dem tror att jag är Indigo, så känns det verkligen som att det stämmer. Jag började söka på vad det var då en tjej sa till mig "du är sån typsik Indigo, du borde läsa om det"..

Delar med mig av den här informationen till er utifall det finns fler som känner igen sig. Kan vara rätt så skönt att få svar på varför man är som man är och handlar på ett visst sätt i olika situationer.
Hoppas några av er känne rigen er!



Kännetecken

Många Indigobarn är clairvoyanta och alla är de starkt intuitiva. Eftersom deras kollektiva livsuppgift är att höja medvetandet och integriteten på jorden kan de lukta sig till falskhet och oärlighet på långt håll. De vet när man ljuger för dem eller försöker manipulerar dem. De flesta Indigos föddes mellan 1975 och 1995 men de finns vuxna som idag är mellan 45-65 år med dessa energier och karaktäristika. De flesta barn idag har mer eller mindre Indigoenergier och väldigt många har en balandning av Indigo- och Kristallenergier.

 

Ett Indigobarn kan ha följande egenskaper:

  • Individualister
  • Stark utstrålning
  • Uppvisar ledaregenskaper
  • Risktagare
  • Egensinnig
  • Blir lätt uttråkad
  • Blir frustrerade när de tvingas utföra monotona uppgifter
  • Otålig
  • Har svårt att vänta på sin tur
  • Har svårt med disciplin och att bli tillrättavisad
  • Tycker inte om att följa order och instruktioner
  • Vill alltid veta VARFÖR, speciellt när de blir ombedda att göra något
  • Pendlar mellan låg självkänsla och grandiositet
  • Oftast verbalt begåvad
  • Kreativ med intresse för musik, konst eller annat kreativt skapande
  • Starkt intuitiv, ibland även synsk och medial
  • Vid sjukdom har de ofta diffusa symptom och kan därför vara svåra att diagnostisera
  • Känsliga för kemikalier och konstgjorda tillsatser i maten
  • Får lätt kontakt med djur
  • Benägenhet för missbruk (alkohol, droger, socker, drama, sex mm)
  • Har varit eller är deprimerad och kanske haft självmordstankar
  • Har ofta svårigheter med insomnandet och/eller svårt att somna om då de vaknar mitt i natten
  • Har fått antydningar från omgivningen eller t o m diagnostiserats med ADHD/ADD
  • Söker efter och har behov av djupa varaktiga relationer till vänner
  • Har en stark känsla att deras liv har ett bestämt syfte och/eller en djup önskan om att hjälpa mänskligheten
  • Dagdrömmare och visionärer

från www.celestin.se

Kommentarer
Emelie

Men gud ! O.O Det där lät precis som mig ! ^__^

2012-01-03 @ 17:06:38
URL: http://diento.blogg.se/
Sophie

Men oj, det där var nästan läbbigt likt mig! :o

2012-01-04 @ 20:07:57
URL: http://phorsythia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!