2012-01-29 ? 16:40:03

Fina Fiffi i den härliga januari solen <3








Idag när jag vaknad var det så sanslöst ljust i hela lägenheten! Det var erkligen helt omöjligt att kunna somna om. Så den tanken var bara att ge upp, direkt! Så istället för att sova bort den otroligt häörliga dagen med sanslöst vackert väder, så gjorde jag i ordning kaffe och greppade både hunden och kameran i fraten påväg ut genom dörren.

Otroligt vackert väder, och jag klädde nästan på mig lite för mycket kläder. Fiffi tyckte väl att det var helt okej idag. Hon tycker inte att det är så jätte roligt att bli fotograferad haha! Hon tittar överallt förutom in i kameran.. Så typiskt henne! Men några bra bilder fick jag allt ändå! Bilderna är fotade med ett 50mm objektiv som inte har någon egen autofokusmotor. Så bilderna är helt manuellt fotograferade, inkl fokusen/skärpan. Vilket är väldigt knepigt! Men blir det en ynklig liten krona över den här månaden ska jag faktiskt ta och köpa mig ett sånt objektiv fast med egen autofokusmotor.

Jag önksar att Januari alltid kunde bjuda på såhär härligt väder när man är ledig! man blir verkligen helt superlycklig och mycket mycket piggare! Jag älskar att vara utomhus i härligt väder. Det värsta är bara att man inte har något smidig liten kaffebryggare i fickan som bara går att väckla upp.. Min thermosmugg blir ju kall väldigt snabbt.. Sen hade jag också velat ha en utfällbar stol som också får plats i fickan och som är lätt som en fjäder. För man har ju ingen lust att sätta sig ned mitt i all snö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!