2012-01-12 ? 18:58:56

Dagens Toddy!

Idag i stallet så sket jag faktiskt i ridningen. Toddy kändes helt omotiverad, då jag fick hjälp av Pernilla att komma på lite olika övningar vi kunde göra löst inne i ridhuset istället. Det blev en stor boll, två WE-pinnar och massa hinderbommar som låg som ett "plocke-pinn" samt en pressänning. Toddy var jätte duktig, och man verkligen såg hur hans hjärna jobbade med att lista ut vad det var frågan om haha!

Gick som en liten bana med honom, över WE-bron in i plockepinnet sen till we-pinnarna och sen till pressänningen och sen på bollen. Han tyckte nog det var kul att få vara lös i ridhuset. Han rullade sig fleeera gånger och han tyckte det var så skönt. Men mestadels av tiden ville han vara nära och följde efter mig som en liten hund. Otroligt uppmärksam och stannar direkt när jag gör det! Utöver lekarna i ridhuset så borstade jag och gosade med honom. Vi kastade även morötter till honom i ridhuset som han fick hämta själv haha!

Kanske inte så intressant för er att läsa om,
men det var riktigt roligt faktiskt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!