2012-02-03 ? 19:13:28

Fredaysmys i stallet <3









Här är lite bilder från dagen! Åkte ut till stallet med pernilla. Skulle ta hand om Toddy idag också. Men eftersom han har ett litet sår på underläppen så känns det sådär kul att stoppa in ett bett i munnen på honom då. Så han har vilat i veckan, och då tänkte jag att han skulle få ösa runt lite inne i ridhuset och göra av med massa lagrad energi!

Han öste inte det minsta! han rullade sig bara miljontals gånger vilket han tyckte var sjukt mysigt! Annars stog han bara som ett plåster på mig och Pernilla och tjatade om morötter... Försökte springa igång honom lite genom att leka följa john, altså jag sprang före och Toddy knatade på det fortaste han kunde. Men vägrade falla in i trav.. Men men det var kul ändå och se honom när han strosade runt i ridhuset för sig själv.

Annars var det en lugn dag i stallet. Det är så mysigt att bara vara där och göra just ingenting alls haha! jag snackar nog hål i huvudet på pernilla med alla mina dokumentärer jag tittar på eller mina kansiga drömmar eller livliga fantasier. Men vi har trevlig, och det är skönt att prata med någon som har lite lika hästtänk som en själv. Någon att utbyta tankar med och spekulera lite med.

Var faktiskt lite roligt, hon bad mig om hjäp idag
när hon skulle hämta Bilbo ur hagen..
pernilla sa..

"Natalie, kan du hjälpa mig att hålla grinden?"

Och jag upprepar mycket förvånat med två
stora klotrunda och vilt uppspärrade ögon..

"Tända grillen..?!?"

Vi skrattade lite åt det, för det var faktiskt väldigt komiskt då båda vi var ganska så hungriga..
Vi spekulerade lite vilt om hur vi skulle lägga fram det för hennes dotter som äger Bilbo.
Att vi blivit lite hungriga och tänt på grillen och käkat upp hennes ponny..
jag tror INTE att Wilma hade blivit särskillt lycklig :P

Men det hade inte varit så dumt med en grillfest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!