2012-08-26 ? 00:08:45

Organic Festival - Eriksö Beach!

Jag förstår inte alls vad det är som pågår i den här hålan längre. Här annonseras ingenting ut, här görs det bara reklam för Cirkus Maximum året om. Något annat är bara fetglömma! Cirkus Maximum - rule this town! 
 
Nej, här får man lyssna sig fram genom snacket på rådhustorget, eller spetsa öronen riktigt ordentligt nere på kajen eller i rondellen, om man ska få veta vad som försigår i den här stan. Ja, annars kan man ju slå sig ned vid ett bord på någon av dom lokala pubarna också. Men det lockar lixom inte.. 
 
Nej i torsdags så slapp vi faktikst lyssna oss fram nere på stan. Det räckte gott med att sitta hemma hos mig och kura i min lya. Jag hörde musik någonstans ifrån, men kunde inte för allt i världen placera var ifrån det kom?? Men Johan visste precis. Och han sa på sin breda norrländska..
 
- Jo, ja tror no de kommer ner från EriksÖ. Ja va där ner och sprang tidigare idá,
å då fann ja fler tält som var vit och jag tror de hade nån typ av meditation där ner..
 
Emma skulle strax börja gå mot mig, så jag och Fidde tog ett snabbt beslut. Johan fick köra oss ner till Eriksö så vi kunde kolla upp vad det var som verkligen hände där nere. Lösa mysteriet om var ifrån den där konstiga musiken kom ifrån. Och det ska sägas att jag bor en bra bit bort från Eriksö! 
 
Sagt och gjort, jag tjingpaxade framsätet, och Johan fick gasa hem till Emma.
När hon väl var i bilen, styrde vi kosan till beachen. Men väl där nere var vi livrädda. Det kändes som om vi befann oss i en skräckfilm. Vad som helst kunde hända, och en festival nere på Eriksö, som inte annonserats ut över-huvud-taget(!) kunde ju inte båda gott? Vi kunde mötas av vad som helst.. Maniska sektmedlemmar, ufon, new age:are, ja -you name it! ..Och det var till och med värre än vad vi hade förväntat oss. Det var New Age:are som behandlade oss som luft, och hånade oss i mikrofonerna för att vi hade färgat håret!
 
En helt vanlig torsdagkväll i Vaxholm..
 
Fidde gafflar på Johan för att han var slö..
 
Fidde och jag hittade en "shiny magic mushrooms"...
 
Mina finisar Emma & Fidde! -När vi blev behandlade som luft. 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!