2012-08-12 ? 13:56:29

En slottsvisning.

 
Jag som sett fram emot Bogesunds slotts återinvigning i flera år blev igår, oerhört besviken. Stället försökte ju ruinera oss. 60:- för atyt ens få komma i närheten av slottet. Kändes sjukt ovärt, sen skulle man betala 60kr till för att få gå på en guidad visning. med andra ord 120kr för att få se slottet. 
 
Och inte nog med det, sen kostade allt annat 20kr. För att "få" lyssna på musiken, för att få se konstutställningen och för allt annat. Prinsesstårta 20:- Det resulterade i att vi gick ned till Parkvillan och tog en kaffe. Sen begav vi oss hem igen för att gå ner och spela gratis tennis istället. Men jag ska gå på nästa slottsvisning när det inte är invigning, för då tror jag att det är lite billigare. 
 
Nej då, jag hade inte alls känslan av Ebenezer Scrooge på något sätt. 
Men det här var ju faktiskt ingen julsaga, utan en slottsvisning!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!