2012-04-19 ? 21:11:44

Dagens ridpass på Toddy ♥





Dagens Toddy pass gick hyffsat bra! Han var inte lika mjuk och fin som förra veckan, men det gick inte dåligt heller. Övade lite på övergångar och tempoväxlingar. Det var lite roligt för när jag tänkte göra en övergång från galopp till trav, så trodde jag att jag gjorde som jag brukar. Men icke. Istället började Toddy näst intill galoppera på stället! Så då satte jag igång med att göra extrema tempoväxlingar i galoppen och det tyckte han var jätte roligt!

Ruben var med i stallet idag också och red på Bilbo, våran syster var uppe på Broknäs samtidigt och passade då på att hålla lektion först för lillebror och sedan för mig. Ruben har fått träna på att fatta galopp och att bibehålla galoppen ända tills att han väljer att bryta av. Bilbo är väldigt trög och går mer bakåt än frammåt ;) så kära lillebror fick kämpa på duktigt idag!  När syrran hjälpte mig så övade jag lite på öppnor på vlten i galopp och i trav. Och att på så sätt öka och minska volten. Sen eftersom han går i en så bra lång och låg form nu så fick jag plocka upp honom i en högre och bärigare form. Och så tränade jag på min handställning och sittsen.

Överlag så gick Toddy väldigt bra idag. Stundtals var han lite stretig i handen, men straxt efter så mujuknade han. Syrran var cokså på mig om att minska mina hjälper. Att göra dom helt minimala. Jag har en tendens till att överdriva just pga att jag är så van vid att rida unghästar som inte förstår ännu, vilket gör att jag även gör så på Toddy haha! Men det var en häftig känsla batt plocka upp honom i en högre form som ändå var rund och fin, och göra tepoväxlingar och övergångar som funkade kanon idag! ..Men måste fortsätta att träna mer på övergångarna. Är ju så lätt att man bara fastnar och sitter och nöyter och nöter och glömmer bort att slipa på övergångarna..

Så nu ska jag börja rida lektion för syrran igen hade jag tänkt mig.
För det behövs verkligen! Och älskade Toddybollen var helt kanon :)

Kommentarer
Emelie

Låter som ett underbart ridpass ju! :D

2012-04-19 @ 22:11:24
URL: http://photoexperience.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!