2012-04-12 ? 21:15:27

Dagens Toddy <3

Idag när jag kom till stallet så möttes jag av en väldigt besynnerlig syn. Det stog en ljusgrå häst i Toddys box, jag trodde knappt mina ögon. Men när jag kikade efter lite noga så såg jag ju att det var Toddy! Han hade tagit ett lyxigt lerbad ute i hagen under dagen. Så jag fick slita häcken av mig för att få bort allt. Så nu är det jag som är grådassig istället...

Men sen när han var i ordningfixad och jag suttit upp och skrrittat fram lite, så jobbade jag honom på minimala volter åt båda hållen, böjde honom lite mer än nödvändigt så han verkligen blev som en banan igenom hela kroppen. Och sen flöt ridpasset bara på som en dans på rosor! Gjorde tempoväxlingar, övergångar, you name it! Han gick som en klocka idag och han var sååå fin! Han var så mjuk och följsam och jag hade kunnat rida i evigheter! Jag påminnde hela tiden mig själv cokså om min handställning. Och det gjorde verkligen susen! Fick berömm av en inne i ridhuset, han tyckte att Toddy var så himla fin idag! så sa han "det är nog antagligen för att du är så bra på att rida". Sånt gör mig verkligen så himla glad och motiverad, eftersom jag själv inte alls ser mig som någon superduktig ryttare.. Men diag gick verkligen Toddy som en dröm! Och vilka ökningar och minskningar jag gjorde i galoppen idag, det var helt amazing!

Min lillebror var med i stallet idag också, tillsamans med sin kompis Wilma. Och dom red på Bilbo. Dock så jäklades Bilbo med Ruben så himla mycket, så tillslut så frågade jag om jag fick sitta upp och rida lite på honnom. Så Wilma fick leda Toddy medans jag vänligt men bestämt visade Bilbo att jag menade allvar och att han skulle fram i trav. I början så testade han mig lite, men efter ett par minuter så gick det alldeles strålande, och sen kunde Ruben hoppa upp igen och kunde då trava honom utan problem. Ibland måste man visa hästarna att man verkligen menar allvar med det man ebr dem om, och det var verkligen så tydligt idag med Bilbo. Medans Ruben red så frågade jag om Wilma ville rida Toddy lite, så hon fick skritta och trava lite medans jag gick brevid. Och Toddy skötte sig exemplariskt!

För att sammanfatta dagens timmar i stallet idag finner jag inget bättre ord än.
- STRÅLANDE!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!