2011-12-04 ? 23:56:42

farväl min vackra vän

Det blev ett väldigt känslosamt sista möta med Labella ikväll. Jag tog in hästarna och kvällsfodrade då min syster jobbar fram tills i morgon bitti. Björn hjälpte mig att ta in Doris samtidigt som jag tog in Hamlet. Sedan tog jag Molly och lät Labella gå in lös. Kloka gamla häst..<3 Medans Labella åt sitt sista kvällsfoder så gav jag henne en ordentlig rykt.. Och jag kunde inte längre hålla tillbaka tårarna, utan jag lät dem falla ned i Bellas mjuka varma päls. Tänk att jag aldrig mer kommer att få borra in  mitt ansiktet och mina händer i hennes fluffiiga mjuka päls igen. Känns helt ofattbart. Hon har ju varit med ända sedan jag var 6 år gammal..
Min pojkvän och min vän Björn var med mig i stallet då jag kvällsfodrade. Kändes skönt att ha dem med mig även fast jag även hade velat vara helt själv också. Men var så skönt att dom var med ändå, när tårarna började trilla ned för mina kinder och jag började hulka och gråta helt hejdlöst så tog dem ett par steg bakåt i respekt för att ge mig tid att verkligen ta farväl. Men samtidigt stå kvar för att visa att dom fanns där för mig.
När jag kom hem så hörde jag snyftningar inne från Rubens sovrum. Jag gick dit och frågade vad det var som hänt och han fick bara till ett pip "Labella"... Sedan brast det även för honom. satt länge och gav honom en stooor kram och klappade honom på ryggen. Även jag började än en gång gråta. Samtidigt som jag försökte förklara för honom att det här är det allra bästa för Bella. Jag berättade även för honom att han kan skicka sina varmaste och kärleksfullaste tankar till henne, genom att sluta ögonen och frammana bilden utan henne. För att sedan se det som ljusa strålar som kommer från ens hjärta och omsluter den man har i tankarna. Han sa att han skulle göra det och efter ett tag så kändes det nog bättre för honom. Tror att även han precis som jag behövde gråta ut.
Detta är verkligen någonting som påverkar hela våran familj. Labella är ju en del av den. En stor del av den och hon har ju hängt med oss i så ofantligt många år! Pratade lite med pappa tidigare och även han fällde en tår över Bella.

Ni får ursäkta att jag inte kunnat göra mellanrum mellan raderna.
Men jag sitter vid min pojkväns envisa mac och vet inte hur man får till det riktigt...
Kommentarer
Sophie

Åh, så fint! Grät en liten skvätt när jag läste detta.. Det är aldrig lätt att mista ett djur. Styrkekram till dig och din familj! <3

2011-12-05 @ 02:31:31
URL: http://ransdagbok.blogg.se/
Anonym

Gummsan usch vad sorligt :( Men de är nog de bästa för Labella.

Jag fäller en tår jag med för henne, fast jaag inte träffa henne.



stor tröstar kram///tessan

2011-12-05 @ 07:38:04
URL: http://mittlivarunderbart.blogg.se/
Therese

:'( började själv gråta nu ju inte snällt fina underbara Bella du finns i allas hjärtan <3

2011-12-05 @ 10:24:17
Olivia L

Jag skickar varma tankar till hela din familj! <3

Jag vet hur det är att mista någon som funnits med en så länge, och även en som tagit så stor del av familjen trots att det bara varit några år... <3

Det är okej att gråta, och har man en familj som förstår och som varit med så blir det lättare..! Det viktigaste är att man inte glömmer att det faktiskt är det bästa för djuret! <3



Kramar till dig och din familj! <3

2011-12-05 @ 13:33:42
Emma

Min familj ska flytta och jag har inte vetat hur det ska bli med våran katt! Så jag har gråtit några gånger men i fredags fick jag reda på att han ska få bo kvar där han hör hemma! Tyvärr doc inte med oss men dem nya ägarna hade direkt i fredgs frågat om dem fick ta hand om min älskade vän! Och du ska veta att det var så fint skrivet. Får jag fråga vad som har hänt?

2011-12-10 @ 22:36:21
URL: http://onechanse.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!