2011-12-11 ? 01:14:56

intensiv månad..



I morgon är det jobb igen! jag tycker verkligen jätte mycket om mitt jobb, men hade önskat att jag hade iaf 2 dagar på raken ledigt.. Blir lite jobbigt att bara ha en dag ledig i taget.. Speciellt när man rider den dagen också. Dock så är ju det självvalt att rida mina lediga dagar. Men det känns som man aldrig riktigt är ledig.

Saknar min Älskling också jätte mycket, trotts att vi nästan ses varenda dag. Eller ja, kväll. Våra scheman är verkligen inte synkade alls. Han måste upp 06.30 för att hinna till jobbet i tid. Sen slutar han runt 13.00 då jag oftast börjar jobba, och så jobbar jag oftast till 21.30 och är inte hemma förens (om jag har tur 22.00)  22.30.. Vi hinner knappt starta ett program förens han däckar.

Sen hinner jag nästan aldirg träffa mina vänner. Ingen kan ju träffas innan klcokan 13.00 på dagarna. Och när jag kommer hem är det ju för sent. Och på mina få lediga strödagar ska jag altså hinna med att rida, sova ut, vara med min pojkvän och träffa vänner och umgås med familjen.

Men sen den 22-26 är jag ledig! Och då ska jag ta hand om Toddy alla dom dagarna, men jag kankse inte behöver rida varje dag då. Sen är det ju Julafton osv då också. Gah, påtal om det(!) jag måste ju köpa jullappar!!! När ska jag hinna med det?? Jag känner mig iaf helt slut, men det kommer nog att bli bättre i Januari. Jag hoppas åtminstonde det.

Sen är det ju allt med flytten också. Jag och min pojkvän ska ju bli sambos på riktigt också. Och vi ska hinna åka till ikea och köpa nödvändiga prylar. Och sen ska vi paca ihop våra grejjer och flytta. Men har sagt till på jobbet att jag vill ha några dagra ledigt just då också. Och då får jag ta ledigt från stallet också, så att vi får lite tid för att paca upp och lite tid för oss själva och så att vi hinner bo in oss litegranna iaf!

Det här månaden är verkligen intensiv för mig!

Sen måste jag försöka att hinna åka och hälsa på Farfar. Han ligger inne på sjukhus och är jätte dålig. Han har legat på sjukhus i nästan en hel vecka nu, och kommer antagligen att få stanna där ett bra tag till. Hoppas bara att han blir bra igen och inte lämnar oss han också.. 

Men som jag längtar efter att flytta nu! Det ska bli så himla skönt.. Ett eget hem som bara är vårat! Där vi kan skramla med disken precis hur sent vi vill. Och där vi kan laga mat, städa tvätta och fixa när vi själva har lust haha! Ett hem som vi själva får inreda, dock så komemr det vara lite delade meningar ang. inredningen oss imellan. Men det kommer att bli såååå bra!! jag längtar som en tok!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!